BISG در خودرو هیبریدی چه کاری انجام می دهد؟
parmoonco.ir
BISG در خودرو هیبریدی چه کاری انجام می دهد؟
خلاصه لورم ايپسوم يا طرحنما به متني آزمايشي و بيمعني در صنعت چاپ، صفحهآرايي و طراحي گرافيک گفته ميشود. طراح گرافيک از اين متن به عنوان عنصري از ترکيب بندي براي پر کردن صفحه و ارايه اوليه شکل ظاهري و کلي طرح سفارش گرفته شده استفاده مي نمايد، تا از نظر گرافيکي نشانگر چگونگي نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد. معمولا طراحان گرافيک براي صفحهآرايي، نخست از متنهاي آزمايشي و بيمعني استفاده ميکنند تا صرفا به مشتري يا صاحب کار خود نشان دهند که صفحه طراحي يا صفحه بندي شده بعد از اينکه متن در آن قرار گيرد چگونه به نظر ميرسد و قلمها و اندازهبنديها چگونه در نظر گرفته شدهاست. از آنجايي که طراحان عموما نويسنده متن نيستند و وظيفه رعايت حق تکثير متون را ندارند و در همان حال کار آنها به نوعي وابسته به متن ميباشد آنها با استفاده از محتويات ساختگي، صفحه گرافيکي خود را صفحهآرايي ميکنند تا مرحله طراحي و صفحهبندي را به پايان برند.
23/شهریور/1396 BISG یکی از اصطلاحات فنی در میان مهندسان خودرو به شمار میرود و مخفف استارتر ژنراتور یکپارچهشده با تسمه است که در قلب سیستمهای نیم هیبریدی قرار دارد و به نوبه خود همراهبا سیستمهای الکتریکی ۴۸ ولتی مدرن به کار میرود.
فورد بهتازگی اعلام کرد سیستم جدید نیم هیبریدی ۴۸ ولتی پوما که در آن BISG گشتاور اضافی را برای پیشرانه بنزینی ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ فراهم میکند، هماکنون در خودرو فیستا نیز موجود است. در چیزی که فورد آن را «حالت تعویض گشتاور» مینامد، BISG حداکثر ۲۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و میزان کار پیشرانه را کاهش میدهد. در حالت «مکمل گشتاور»، BISG میتواند حداکثر گشتاور پیشرانه را تا ۲۰ نیوتنمتر افزایش دهد. از جمله سایر مزایای این سیستم میتوان به کاهش نسبت تراکم پیشرانه، نصب توربوشارژر بزرگتر و استفاده از گشتاور BISG برای خنثی کردن تأخیر توربوشارژر اشاره کرد.
برخلاف آنچه که درباره پیچیدگی BISG در سیستمهای نیم هیبریدی قبل از معرفی سیستم ۴۸ ولتی تصور میشود، این سیستم بسیار ساختار سادهای دارد؛ زیرا یک کیت پیچشدنی و مکانیکی بسیار ساده است. BISG دقیقا در محل آلترناتور ۱۲ ولتی پیشرانه قرار میگیرد و درواقع یک آلترناتور-موتور قدرتمندتر و حجیمتر ۴۸ ولتی به شمار میرود و امکان تولید حدود ۲۰ اسببخار قدرت اضافی را برای پیشرانه فراهم میکند.
همانطور که در بالا نیز گفته شد، BISG ازطریق تسمهای شبیه تسمه آلترناتور در سیستم محرکه خودرو ادغام میشود و در حالت کارکرد هیبریدی پیشرانه، امکان انتقال گشتاور به میللنگ را فراهم میکند. هنگامی که راننده پایش را از روی پدال گاز بر میدارد، میللنگ گشتاور خود را به BISG منتقل میکند و در این حالت به ژنراتور تغییر مییابد و دقیقاً شبیه آلترناتور معمولی، انرژی جنبشی را از خودروی در حال حرکت به جریان برق تبدیل میکند.
BISG در زمانهای استفاده از حالت استارت-استاپ سیستم هیبریدی، پیشرانه را روشن میکند؛ اما معمولا در برخی سیستمها مانند فورد، برای جلوگیری از لغزش تسمه در هنگام استارت سرد پیشرانه از موتور استارت ۱۲ ولتی معمولی استفاده میشود.
اگرچه BISG در سیستم ۴۸ ولتی بهسادگی جایگزین آلترناتور ۱۲ ولتی معمولی میشود، نصب آن در خودرو به چند قطعه اضافی دیگر نیاز دارد. اینورتر به منظور تبدیل جریان برق متناوب برای BISG و جریان برق مستقیم برای باتری، در محفظهی BISG قرار گرفته و علاوه بر باتری ۱۲ ولت معمولی، به پکیج باتری ۴۸ ولتی نیز نیاز است که روشنایی چراغهای خودرو، تجهیزات جانبی، استارت و سایر موارد را تأمین میکند. علاوه بر این، مبدل یا کانورتر (ترانسفورماتور) DC/DC باید بین این دو قرار بگیرد تا ولتاژ برای باتری ۱۲ ولت کاهش یابد.
۱۰ ویژگی کاربردی One UI 2 در گلکسی اس 20 گوگل تعداد آیکونهای اعلانیهها در نوار وضعیت اندروید ۹ پای را به عدد سه محدود کرد. این موضوع احتمالا بهدلیل ناچ زیاد بالای صفحه پیکسل 3XL بود و گوگل برای حفظ ظاهر گوشی خود، این ظاهر را بر همه کاربران تحمیل کرد. در One UI، چارهای برای این محدودیت اندیشیده شده است. اگر پنل تنظیمات سریع را پایین بکشید و روی منو سهنقطه لمس کنید، منو شخصیسازی نمایان میشود. در این بخش، میتوانید از میان گزینههای هیچ آیکون و سه آیکون و تمام آیکونها یکی را برگزینید. ...